NYHETER

image

Nyhetsbrev – februar 2024

Av - Ukategorisert

Bonabo:
 https://www.usbl.no/medlemskap/dette-er-bonabo#beboer Om du er medlem av USBL eller bor i et sameie som er medlem, kan du logge deg (enkelt ) inn for å fa tak i informasjon på «din side». Blant annet vil det der ligge opplysninger om årsmøtet i sameiet, og du kan melde inn sak på den siden.
Årsoppgaven for leiligheten din blir også lagt ut der etter hvert.
Vedrørende ventilasjon og kulde

Det har kommet noen reaksjoner på at ventilasjonen ikke fungerer og styret har dialog med serviceleverandøren som har vært her flere ganger sammen med vaktmesteren siste tiden.
Ventilasjonsanleggene i byggene våre har store utfordringer i den vekslende temperatur situasjonen som er og har vært med temperaturer på mer enn 20 minusgrader. «Frostvakten» som skal hindre at for kald luft suges inn i ventilasjonsanlegget er levert med en grense på minus 20 grader som er det vanlige her på Østlandet. Dette er for å hindre skader på anlegget. Frostvakten har slått inn flere ganger pga av de svært ustabile og lave temperaturforholdene vi har for tiden. 
 
Det er nå bestilt en felles gjennomgang med serviceleverandører for ventilasjon og rørlegger av aggregater i alle byggene den 21.feb og da håper styret at dette løser seg en gang for alle slik at ventilasjonen i byggene holder seg stabilt uavhengig av været ute.
Årsmøte 17.04.2024 (sett av datoen!)
Årsmøtet holdes som vanlig i Bystua DNT på Sørenga.
Saker må sendes på mail til styret innen 15.03.2024.
Meld også fra om du ønsker å bidra med ditt engasjement i styret, eller om du kjenner noen som du ønsker å foreslå som styremedlem. Tre av de om sitter i styret er på valg.
Styret har behov for ny styreleder.
Økonomi:
Husleie:
Husleien består av felleskostnader, garasjeplass og a konto for vann.
Forbruk av varmt og kaldt vann avregnes individuelt hvert år i januar og viser om man betalt for mye eller for lite. Det kommer egen faktura fra Ista. Du kan selv logge deg inn på Ista online webportal og se forbruket ditt.

Oppgjør for strøm til el bil ladere 2023:
Avregning av forbruk for ladning av elbil i 2023 er utført, og oppgjør er sendt ut i nå i begynnelsen av februar fra USBL til eierne. Registrering av forbruk på hver enkelt måler og beregning av gjennomsnittlig strømpris (inkl fratrekk for strømstøtte) i 2023, er grunnlaget for oppgjøret.

Registrering av leietakere:

Styret ønsker understreke at det er viktig for styret og forretningsfører å kunne komme i kontakt med de som bor i en leilighet til en hver tid.  Det er spesielt viktig i de tilfeller der vi må komme raskt i kontakt med beboer. Styret setter stor pris på om seksjonseiere, som har leietakere registrerer disse på min side i Bonabo. Mer info om registeringen finnes her https://sorenga2.no/utleie/

Vedlikeholdsarbeid og utfordringer:
Som nevnt i tidligere nyhetsbrev erfarer styret nå et økende behov for vedlikehold av byggene. Det har bl.a. oppståttbehov for å skifte panel på enkelte loggiaer og på de små kjøkkenbodene på private takterrasser pga råteskadervannskader i stuetakvanngjennomtrening ved vindu/verandadørvedlikehold av heisene.utbedring av brannsikringstiltak i byggene
Vårt sameie er tilknyttet USBL Bjørvika servicesenter. Dersom noe uforutsett skjer i leiligheten din, kan du ta kontakt med dem.https://www.usbl.no/vare-kontorer/bjorvika-servicesenterhttps://www.usbl.no/styret/kundefordeler/forsikring
Hvis det oppstår en skade, må du melde fra til styret eller vaktmesteren i ditt borettslag/ sameie så fort som mulig, slik at styret kan sende skademelding til Usbl. Ved vannlekkasje må rørlegger kontaktes så fort som mulig, for å begrense omfanget av skaden. Det må du raskt gjøre selv!Om det er noe som sameiet eller din egen innboforsikring skal dekke, avhenger av hva det er.
Det vil servicesenteret og forsikring hjelpe til med å avklare. Her finner du også skademeldingsskjema.Bildetekst
Energimerking av bolig
Sørenga Utvikling meldte inn alle leilighetene i enova tilbake i 2012, dette er over 10 år siden og det er 
Styret har vært i kontakt med Enova og fått avklart at den enkelte sameier må oppdatere informasjon om energimerking selv, det er ikke noe sameiet kan gjøre på veiene av alle eierne. For dere som lurer på energimerking og/eller ønsker oppdatere informasjon så kan dere finner Energiattesten for leiligheten din på Enova gjennom å logge seg inn via https://www.enova.no/energimerking/bolig/.
Påminnelser:
  • Les alltid nyhetsbrevet. Det er viktig informasjon til alle om det som skjer med byggene våre og som derfor også berører din leilighet.
    https://sorenga2.no/nyheter/
  • Bruk boligpermen: Der står det mye som vedgår leiligheten din. https://sorenga2.no/boligperm/ 
  • Oppdater deg på Vedtektene og husordensregler på hjemmesidenhttps://sorenga2.no/vedtekter/ Her kan du lese hvilket ansvar sameiet har og hvilke individuelle ansvar vi har.
  • Rense sluk på verandaene (viser til tidligere nyhetsbrev om at du kan bli ansvarlig for kostnader dersom det forårsaker vannskader ved tette sluk) Vi må også selv fjerne snø på verandaene.
  • Sjekke brannslangen i kjøkkenskapet. Skifte batterier i røykvarslere (Flere opplever at de er litt vanskelige å få løs. Tips: bruk hansker).
  • Unngå stopp i avløpssystemet !Q-tips, våtservietter og fett er tre eksempel av ting som tetter igjen kloakkrørene våre og lager problemer da kloakkpumpene i sameiet ikke tåler slike ting og annet som enkelte beboere har skylt ned i toalettene. 
  • Vann og avløpsetaten har laget gode infosider om hva som skal spyles ned i do, www.dovett.no og www.fettvett.no. Her finner du flere gode råd og tips https://sorenga2.no/vanlige-sporsmal/
image

Test røykvarsleren og bytt batteri

Av - Ukategorisert

Mange av boligbrannene i Norge oppstår om vinteren, og desember er statistisk sett en måned hvor det oppstår mange branner og at flest omkommer i brann.

1. desember er røykvarslerens dag. Dette er en god dag for å bytte batteri i røykvarsleren.

Norsk Brannvern anbefaler alle å bytte batteriene i røykvarslerne sine i dag. I de kalde vintermånedene bruker vi mer elektrisk utstyr, levende lys og vi fyrer i peisen. Dette fører til forhøyet risiko for brann.

https://www.sikkerhverdag.no/brann/roykvarslere/sjekk-roykvarsleren/

image

Hovedrengjøring i oppgangene 6-8.des

Av - Ukategorisert

Renholdsfirmaet vårt Melisa skal utføre periodisk renhold / hovedrengjøring i alle oppgangene våre i perioden Ons 06.des – Fre 8.des. Det blir da utført rens av tepper, heisstål, behandling av overflater.

Gjerne fjern inngangstepper mm. fra gangene i perioden slik at Melisa kommer til med tepperens maskin så godt som mulig.

Fre 8 desember blir inngangspartier med skifer og trapper overflatebehandlet og boning.

Det kan derfor bli behov for at renholdsfirmaet sperrer av enkelte arealer i kortere perioder i forbindelse med dette og medfører noe omdirigering.

Inngangene i underetasjene -1 og -2 samt heisen vil ikke bli avsperret og kan benyttes i denne perioden.

Med vennlig hilsen

Styret

image

NYHETSBREV SEPTEMBER 2023

Av - Ukategorisert

Høsten er her og sommeren snart ugjenkallelig over. Vi håper på mange fine dager med godt vær og muligheter for et aktivt uteliv 😊

Sluk på loggia og balkong

Denne sommeren har vi erfart ekstremvær i Norge og i Oslo, og det er igjen på tide med påminnelsen om ansvar for å rense sluk på verandaen/loggiaen.

Leiligheter med balkonger.
eksempel på sluk

Styret har i sommer fått informasjon om vannlekkasjer (dvs at vann renner gjennom taket i stuen til leiligheten nedenunder). Årsaken til en av disse vet vi var tett sluk på loggiaen over.

Hvis noen opplever dette, er det viktig (ved egen eller andres hjelp) å raskt komme inn og sjekke sluket på loggiaen/verandaen over. Ta bilder om det er åpent eller tett sluk, eller annet viktig synlig.
Meld fra til styret.

NB! Dersom skader oppstår, er det den som har forårsaket skaden ved uaktsomhet (f.eks tett sluk) som må bekoste utbedringer. Styret vil påse at dette blir gjort.

Oppdater deg på vedtektene

https://sorenga2.no/vedtekter/ , Der står det hvilket ansvar sameiet har og hvilke individuelle ansvar vi har, ref. vedtektene § 4.

Instruksjon i heis

Heis som stopper

Heisen stopper ofte fordi folk ikke følger instruksjonen i heisen når de må ha døren åpen over litt tid. Det er bare å «trykke på en knapp» i heisen.

Det koster sameiet(oss) mye å kontakte OTIS hver gang dette skjer.

Inngangsdører som smeller/bråker

Styret kjenner til at inngangsdøren til leilighetene lukkes automatisk og relativt fort med et smell, dersom vi ikke passer på å holde den litt igjen. Vennligst snakk med naboen din dersom det skjer så ofte at det er plagsomt. Ofte er det ubevisst og ikke med hensikt.

Problemer med varme på baderom eller i radiatorer?

Det har vært og er noen av oss som erfarer at det ikke er varme i gulvet på badet. Årsaken kan være, ifølge rørlegger, at ventilen som regulerer vann til baderommene kan være feil innregulert, stengt/delvis stengt, et tett filter. Ventilen sitter i rørfordelingsskapet.
Rørlegger kan sjekke ut og rette opp dette, men hver enkelt må betale selv for jobben, da dette går på eget vedlikehold.

Pr. nå er det 3 leiligheter som ønsker rørlegger på besøk, og om det er flere så meld fra til styret v/ Satchi. Vi avtaler en dag med rørlegger (må bli etter den 20.9). Husk at du kan lese mye om leiligheten din i Boligpermen. https://sorenga2.no/boligperm/

Skjeggkrebekjempelse felles bodareal

Områdene rundt bodene blir rengjort i høst, og Anticimex legger ut gift. Styret gjør oppmerksom på at dette kun begrenser omfanget av bestanden.
Dette er en utgift for sameiet, og som styret ønsker å ta opp til ny vurdering på neste årsmøte i 2024.

For din egen del er det viktig å begrense omfanget i leiligheten, feks ved å benytte innboforsikringen som gjelder bekjempelse av småkryp.
Det er også viktig å ikke sette pappkartonger på gulvet i bodene. Bruk plasskasser!

Råteskader

Dessverre viser de seg at panelbord i tak og på vegger på flere av loggiaene/verandaene har råteskader. Vann har trengt inn, og det materialet som er brukt tåler ikke tidens tann. Dette er noe sameiet må utbedre løpende, og styret tar kontakt med et firma som kan utbedre skadene. Styret kommer med mer informasjon om dette i løpet av høsten.

Plantekasser på skråfasader

Det er ønskelig å holde plantekassene på skråfasadene så fri for ugress som mulig. Ta kontakt med styret om du ønsker hjelp med dette.
Husk at alle ser plantekassene, som jo er en del av «vårt grønne område», til glede for alle.

Med vennlig hilsen Styret

Veiarbeid og omkjøring til Sørenga

Av - Ukategorisert

Informasjon fra Bjørvika Infrastruktur !

Hei,

I samarbeid med Vann- og avløpsetaten skal Bjørvika Infrastruktur utføre arbeider på en kum i Sørengkaia. Se bilde for stedsangivelse.

For ordens skyld vil vi varsle at dette i en 2-ukers periode medføre omkjøring for å komme til Sørengautstikkeren. Omkjøringen vil bli skiltet og er skissert med blått på vedlagte plan.

Planlagt oppstart for arbeidene er uke 38.

Mvh,

Vegar Bergum

Bjørvika Infrastruktur

image

Nyhetsbrev – Sommer 2023

Av - Ukategorisert

Vi er allerede i juli. Heldigvis går det sakte, og mye av sommeren ligger fortsatt foran oss:)
Det er blitt veldig fint i gården vår. Satchi og kona har vært veldig flinke til å plante i kassene vår, og de vanner både tidlig og sent. Stor takk til dem.

Her kommer noe viktig informasjon og noen påminnelser:

Sykkelrom: Det er viktig for oss alle at det kun står sykler som kan være i bruk i sykkelrommene. Da får alle som ønsker det plass. Sett kun fra deg det som er nødvendig!

Mistet nøkkelbrikke: Hvis nøkkelbrikke er mistet, meld snarest ifra til nokler@usbl.no , gjerne med kopi til styret styret@sorenga2.no . Oppgi nummer på de gjenværende brikkene, så brikken som er mistet kan sperres slik at uvedkommende ikke kommer inn i byggene ved bruk av brikken.

Søppelkassene: Er det fullt i papirdunken, så kast papiret i restavfallet eller ta det med til Sørenga gjenbrukstasjon. Der kan du levere stor kartong og mye annet. Enkelt å bruke Oslonøkkelen for å komme inn når det passer deg.
Det skal ikke settes noe ved siden av søppelkassene.

Tunge dører som smekker igjen: Det kan være krevende å komme seg gjennom dørene til og fra garasjen med varer eller kofferer etc.
Tips: Kjøp deg et par dørstoppere/kiler selv. De gjør det enkelt.
Styret har vurdert å montere eller legge noen tilgjengelig, men erfaringsmessig blir løse gjenstander borte. Får kjøpt disse på Clas Ohlson, Jernia, Jysk, Biltema….

Lagring av diverse i kjelleren/fellesarealet: En sjelden gang kan det være behov for å sette fra seg noe i fellesarealet ved bodene i kjelleren. Det kan f.eks være i forbindelse med oppussing eller flytting, salg av møbler etc. Det må kun være for en svært kort periode; dag eller uke, og tingene skal merkes med navn og telefonnummer til eier. Det skal primært være tomt i disse områdene.
Ingen kan bruke kjelleren til å kvitte seg med diverse. Bruk gjenbruksstasjonen, eller kjør det bort til sorteringsstasjonen.

Bekledning på loggiar: Styret fått flere meldinger om at bekledningen på loggiar (fasaden) har fått råteskader. Bordene må skiftes hos flere. Renovering av disse er noe styret må engasjere hjelp til, og sameiet må bekoste dette selv. Det dekkes ikke av sameiets boligforsikring. Styret arbeider med å kartlegge omfanget.

Internkontroll av brannforebyggende tiltak

Styret har ansvar for å påminne alle beboere om hvilke nødvendige tiltak som må gjøres for at det ikke skal utvikles branner i leiligheter og i byggene for øvrig. I link nedenfor finner du en tydelig instruks om hva beboerne må gjøre.

Bruk av takterrassen

Det er mulig for beboere i Sameiet å reservere en spisegruppe på takterrassen for spesielle anledninger. Booking regler som beskrevet: Maks én booking pr. boenhet pr. dag. Hver reservasjon gjelder i fire timer. Bookes senest 24 timer før bruk.

Ved booking skal kontaktinfo registreres med navn, leilighetsnr. & oppgang samt minst ett telefonnummer.

Det er tilrettelagt for toalett til de som bruker takterrassen. Toalettet finner du på nivå -1 i samme bygg som takterrassen, og døra er merket med skilt.

Du må bruke nøkkelbrikken din, den samme brikken som brukes til takterrassen

Ellers viser vi til ordensregler for takterrassen og husordensregler som gjelder uansett årstid.

Ha en fortsatt god sommer.

Vennlig hilsen Styret.

image

Info til naboer: Gatefest 09. juni fra kl 14.30

Av - Ukategorisert

Til info:

Fredag 09. juni 2023 kl 14.30 til 22 arrangerer Oslobukta gatefest. Se mer info om program og aktiviteter på Facebook-arrangementet her: 
https://www.facebook.com/events/995939311780135

Målet er å skape en givende sommeropplevelse for nabolaget, beboerne, næringsaktørene og hele Oslo. Det blir uteservering av mat og drikke, aktiviteter og gratiskonserter — vi gjør alt vi kan for å skape en hyggelig dag i nabolaget! Aktiviteten er primært i Bispevika (Operagata og Rostcokgata).

Praktisk info:

  • Operagata fra Holzweiler Platz og bort til Dapper, og Rostockgata ned til Mikes Corner blir sperret for biltrafikk.
  • Trafikkjentene vil være på plass med midlertidig skilting og dirigering. Det vil være tilgang til parkeringshuset i Wismargata, og det er fortsatt mulig å passere på fortauene.
  • Det blir benker med uteservering i gaten og DJs ved Holzweiler Platz, The Vandelay, Dapper Bistro og Mikes Corner.
  • Kl.19-21 byr vi opp til sommerstemning med gratiskonserter i enden av Rostockgata — på brua over til Clementskvartalet. 
  • Det blir opprigg i gaten fra 09-14.30, og nedrigg (også av lyd) kl. 22

Vi håper dere har lyst til å ta turen og at går fint at vi låner området til en sommerfest denne dagenVelkommen skal dere være alle sammen!

Har dere spørsmål, send oss en mail på oslobuktagatefest@gmail.com eller ring prosjektleder Fredrik på 98804148.

Med vennlig hilsen,

Team Oslobukta

A picture containing black, darkness

Description automatically generated
image

Nyhetsbrev – våren 23

Av - Ukategorisert

Diverse informasjon

Årsmøtet i sameiet ble avholdt 12.april. 
17/93 seksjoner var representert. Styret minner om at det er viktig at sameierne engasjerer seg og følger med på årsmelding og nyhetsbrev, og at det er på årsmøtet vedtak blir gjort. 
Styret trenger nye folk de kommende årene, så vi ønsker at noen melder interesse og gjerne tar kontakt for å høre litt om arbeidet. Eller om noen har forslag til hvem styret kan/bør spørre:)

Det nye styret har fått ett nytt medlem, Merete Vonen (tidl vara), og en ny vara, Jon Saxegård. Styret ønsker de velkomne. 

ISTA – vannforbruk
Husk at du kan følge med på ditt eget vannforbruk. Logg deg inn på ISTA.no. Kontakt ISTA om du ikke har eller glemt pålogging.

Lys og sprinkler (brannsikring) i bodene
Det er viktig at alle får tilgang til lys fra taket til bodene sine. Da må vi ikke stable ting så høyt at det stenger for lyset inn til nabobodene. Det samme gjelder sprinkler/brannsikring. De skal dekke et større område. Sjekk boden din!

Folk som ringer på tilfeldige dørklokker for å komme inn.
Still spørsmål og ikke slipp folk inn som ikke har en god forklaring. Vær kritisk!

 
NB! Styret har fått høre at matleveringsbud kjører sykkelen helt inn i heisen for å levere. Det er selvsagt ikke lov. Dette må den som bestiller og åpner inngangsdør informere om.

Vårrengjøring og vask av garasjeanlegg

USBL startet denne uken opp med rengjøring av gårdsrommene og fellesarealer på Sørenga. Det blir fjernet strøsand og løv. Det er planlagt vasking av øvre garasje månedsskifte april/mai. Informasjon om vaskingen blir sendt ut til eiere av parkeringsplasser og slått opp på dører og infotavler i forkant.

Rensing av sluk på loggia og balkong

Viktig påminnelse om at alle bes kontrollere at sluk på terrasser/loggiaer/balkonger er renset og rengjort. Dette for å hindre oversvømmelser og eventuelle lekkasjer dersom det skulle komme store nedbørsmengder. Det henvises for øvrig til vedlikeholdsplikten i sameiets vedtekter § 4.1.

Kajakk – ønske om å låne/leie kajakk?
Styret har mottatt ønske om innkjøp av kajakker til utlån. Dette ser ikke styret som aktuelt, men foreslår at man kan høre via facbook gruppen om noen er villige til å låne ut sin(e).
https://www.facebook.com/groups/268685713597188

Skjeggkrebekjemping
I løpet av april/mai vil Anticimex legge ut åte i felles bodområdene, dette gjøres hvert halvår som et forebyggende tiltak.
Er du plaget så sjekk og bruk innboforsikring til egen leilighet.

Bråk og støy fra naboer
Erfaringsvis er dette mer utbredt i sesongen vi går inn i. Forsøk alltid først å kontakte dem det gjelder. Det er det som gjerne virker best i et sameie. Ved gjentagelse meld fra til styret. Seksjonseier plikter å si fra til sine leietakere.

Bruk av takterrassen
Våren og sommeren ligger foran oss. Les nøye reglene for bruk av fellesterrassen, så håper vi mange får glede av denne med sol og varme
https://sorenga2.no/takterrasse/ 

Disponibelt toalett ved bruk av felles takterrasse

Det er tilrettelagt for toalett til de som bruker takterrassen. Toalettet finner du på nivå -1 i samme bygg som takterrassen, og døra er merket med skilt. Du må bruke nøkkelbrikken din, den samme brikken som brukes til takterrassen.

Informasjon fra Driftsameiet

Oslo 20170713. Dronebilde av Sørenga. Foto: Tore Meek / NTB scanpix

Automatisk vanning i plantebed

Denne uken blir det installert automatisk vanning i samtlige plantebed i alle tverrslag mellom sameier. Driftssameiet har en forhåpning at dette tiltaket skal hjelpe på å få en bedre grønske i breddene og skape en hyggelig bomiljø mellom sameiene.

Sanitæranlegg sjøbadet:

Utarbeidelse av servicebygg med toaletter skal være ferdigstilt og kan tas i bruk denne sesongen for badegjester. 

Trafikk – biler og motorsykler, og hastighet langs veien.

som nevnt tidligere påpekt er veien inn til Sørenga kommunal og det er ikke mulig å hindre trafikken og den ulovlige parkeringen langs veien. Oslo kommune / BYM har oppfølgnings-ansvar vedrørende parkering langs gaten, men i tverrslagene er det Aimopark som følger opp på vegne av Driftssameiet. Henvendelser om parkerte kjøretøy langs vei må rettes til: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/feilparkerte-biler/ 

Støy i fellesområder

Dette følges opp generelt i Oslo (åpne plasser, parker etc.) i sommer, også på Sørenga. Generell motto å følge “hygg deg med din egen musikk, men ikke del den med alle rundt deg!”. Husk at lyder forplanter seg og høres veldig godt mellom de forskjellige byggene på Sørenga. En privat samtale på balkongen er ikke nødvendigvis så privat når flere i sameiet kan lytte inn på den.

Politiet er ellers til stede hyppig, både uniformert og sivilt (biler og folk), og de ønsker så absolutt å bidra til et trygt område hvor alle (gjester som fastboende) trives. Tips til politiet som kan forebygge kriminalitet kan gjøres på https://tips.politiet.no/web/

Samarbeid om innkjøp av fellesfunksjoner for sameiene på Sørenga

Vi ønsker med dette å informere om at alle sameiene på Sørenga har inngått samarbeid om å gjennomgå avtaler, utarbeide beskrivelser og innhente pristilbud på ulike fellesfunksjoner som er sammenfallende på tvers av de ulike sameiene, herunder serviceavtaler på tekniske drift og andre bygningstekniske- og organisatoriske forhold. Bakgrunnen for ovennevnte er at sameiene vurderer dette som fornuftig, da vi i fellesskap har tro på at vi vil oppnå bedre kommersielle betingelser for avtaler som skal inngås, samt også vil bli vurdert som en større kunde med tilhørende servicegrad enn hver for oss isolert sett. Oppdraget gjennomføres i regi av Sørenga driftssameie, der USBL Boservice er engasjert i arbeidet gjennom å bistå i gjennomgang av aktuelle gjeldende avtaler, utarbeidelse av beskrivelser, innhenting av pristilbud og kontrahering.

Vi har alle en felles intensjon om at best mulige kommersielle betingelser skal oppnås gjennom denne prosessen, og arbeidsgruppen skal følge opp og sørge for jevn og effektiv fremdrift, kontroll og kvalitetssikring av beskrivelser og pristilbud, samt gi god bistand til USBL og aktuelle aktører, slik at fordeler kan oppnås i henhold til intensjonen.

Spørsmål til driftssameiet

Eventuelle innspill og spørsmål som berører fellesarealer på Sørenga utstikkeren kan rettes til styret i sameiet vårt eller direkte på e-post til Sørenga driftssameie; sorengadriftssameie@mittusbl.no

Ha en fin vår

Vennlig hilsen Styret.

Container blir satt ut i tverrslag 12-17.april

Av - Ukategorisert

I perioden 12-17e april blir det plasseres avfallscontainer, inkl. bur for el-avfall i tverrslagene.

Containerne vil bli byttet 14.april og ny vil settes ut, Unngå å overlesse containerne og vær derfor snill å presse sammen kartonger og annen emballasje slik at det ikke tar unødig plass.

Dette er en flott mulighet for beboere på Sørenga å rydde å få kvitte seg med større avfall.

Container blir fjernet mandag 17 april.