Vanlige spørsmål

 

 

Heiser

For å holde heisdørene i åpen posisjon. 

Når heisen kommer til riktig etasje og dørene åpnes; trykk på låseknappen (knappen i midten nederst). Heisdørene vil nå bli låst i åpen posisjon. Når du er ferdig trykker du på låseknappen igjen eller et etasjenummer og døren går automatisk igjen.

Bruk låseknappen – så unngår vi at heisen går i vranglås og stopper.

OBS. Ikke sperr heisdørene fysisk. Om heisdørene går igjen 5 ganger og er fysisk sperret av hinder vil heisen stanse.

Ved heisstans

a) Ved heisstans mens man er i heisen; ring alarmnummer som står oppført i heisen.

b) Heisstans for øvrig kontakt styret pr mail: styret@sorenga2.no

c) Kostnader: Sameiet betaler for hver utrykning både på dag- og kveldstid. (Billigst på dagtid). La oss behandle heisene pent.


Brannalarmen går
Det går automatisk alarm til brannvesenet, Forlat bygningen ved hjelp av trappene IKKE bruk heisen

Viser også til Branninstrukser i sameiet.


Vann renner
Kontakt vaktmester eller kontakt rørlegger ved helt akutte tilfeller.


Glassruter er knust
Kontakt vaktmester eller kontakt styret pr mail: styret@sorenga2.no


Lås ødelagt
Kontakt vaktmester eller kontakt styret pr mail: styret@sorenga2.no

Ved problem med privat lås så kan du ringe KeyWest på tlf. 22112273 som har installert låsene.

HC dør virker ikke
Kontakt vaktmester eller kontakt styret pr mail: styret@sorenga2.no


Når man trenger nye nøkler
Bestilling av nøkler til egen leilighet og nøkkelbrikker til fellesdører sendes til nokler@usbl.no

Du finner mer informasjon og hvilke opplysninger som må oppgis her


Naboen bråker
Ta kontakt med dem som bråker og be dem dempe seg.  Det er viktig å holde en høflig og saklig tone, vis til §2 Husordensregler.

Virker ikke dette, kontakt politiet tlf. 02800 , Nødnummer tlf. 112.

Har det vært fest om natten som har plaget deg, ta gjerne kontakt dagen etter og snakk med beboer om hvilke konsekvenser bråket har hatt for deg. Det er viktig å holde en høflig og saklig tone.

Fører ikke dette fram kan du sende klage til styret på skjema du finner på hjemmesiden.


Garasjedøren virker ikke
Det går an å åpne garasjedøren manuelt om du går inn og trykker på knappen.

Virker ikke dette: Kontakt vaktmester eller kontakt styret pr mail: styret@sorenga2.no


Internett virker ikke
Prøv først å omstarte PC og eventuell ruter. Prøv deretter å omstarte anlegget ved å ta ut og sett inn igjen kontakten i skapet ved siden av sikringsskapet ditt.  Virker ikke dette ring 915 09000 eller gå inn på nettsiden Telenor

TV’n virker ikke
Prøv først å omstarte tv og eventuell T-We boksen. Prøv deretter å omstarte anlegget ved å ta ut og sett inn igjen kontakten i skapet ved siden av sikringsskapet ditt.  Virker ikke dette ring 915 09000 eller gå inn på nettsiden Telenor


Unngå stopp i avløpssystemet !

Q-tips, våtservietter og fett er tre eksempel av ting som tetter igjen kloakkrørene våre og lager problemer da kloakkpumpene i sameiet ikke tåler slike ting og annet som enkelte beboere har skylt ned i toalettene. 

Vann og avløpsetaten har laget gode infosider om hva som skal spyles ned i do, www.dovett.no og www.fettvett.no. Her finner du flere gode råd og tips.

Det er også laget en kort video som demonstrere hva du enkelt kan gjøre med fett- og matrester. Videoen finner du på www.fettvett.no.


Bilkollektiv på Sørenga
Bilkollektivet har bil på plass i fellesgarasjen. Mer info om Bilkollektivet og medlemskap på websiden deres: www.bilkollektivet.no