Nyhetsbrev – Sommer 2023
Vi er allerede i juli. Heldigvis går det sakte, og mye av sommeren ligger fortsatt foran oss:)
Det er blitt veldig fint i gården vår. Satchi og kona har vært veldig flinke til å plante i kassene vår, og de vanner både tidlig og sent. Stor takk til dem.
Her kommer noe viktig informasjon og noen påminnelser:
Sykkelrom: Det er viktig for oss alle at det kun står sykler som kan være i bruk i sykkelrommene. Da får alle som ønsker det plass. Sett kun fra deg det som er nødvendig!
Mistet nøkkelbrikke: Hvis nøkkelbrikke er mistet, meld snarest ifra til nokler@usbl.no , gjerne med kopi til styret styret@sorenga2.no . Oppgi nummer på de gjenværende brikkene, så brikken som er mistet kan sperres slik at uvedkommende ikke kommer inn i byggene ved bruk av brikken.
Søppelkassene: Er det fullt i papirdunken, så kast papiret i restavfallet eller ta det med til Sørenga gjenbrukstasjon. Der kan du levere stor kartong og mye annet. Enkelt å bruke Oslonøkkelen for å komme inn når det passer deg.
Det skal ikke settes noe ved siden av søppelkassene.
Tunge dører som smekker igjen: Det kan være krevende å komme seg gjennom dørene til og fra garasjen med varer eller kofferer etc.
Tips: Kjøp deg et par dørstoppere/kiler selv. De gjør det enkelt.
Styret har vurdert å montere eller legge noen tilgjengelig, men erfaringsmessig blir løse gjenstander borte. Får kjøpt disse på Clas Ohlson, Jernia, Jysk, Biltema….
Lagring av diverse i kjelleren/fellesarealet: En sjelden gang kan det være behov for å sette fra seg noe i fellesarealet ved bodene i kjelleren. Det kan f.eks være i forbindelse med oppussing eller flytting, salg av møbler etc. Det må kun være for en svært kort periode; dag eller uke, og tingene skal merkes med navn og telefonnummer til eier. Det skal primært være tomt i disse områdene.
Ingen kan bruke kjelleren til å kvitte seg med diverse. Bruk gjenbruksstasjonen, eller kjør det bort til sorteringsstasjonen.
Bekledning på loggiar: Styret fått flere meldinger om at bekledningen på loggiar (fasaden) har fått råteskader. Bordene må skiftes hos flere. Renovering av disse er noe styret må engasjere hjelp til, og sameiet må bekoste dette selv. Det dekkes ikke av sameiets boligforsikring. Styret arbeider med å kartlegge omfanget.
Internkontroll av brannforebyggende tiltak
Styret har ansvar for å påminne alle beboere om hvilke nødvendige tiltak som må gjøres for at det ikke skal utvikles branner i leiligheter og i byggene for øvrig. I link nedenfor finner du en tydelig instruks om hva beboerne må gjøre.
Bruk av takterrassen
Det er mulig for beboere i Sameiet å reservere en spisegruppe på takterrassen for spesielle anledninger. Booking regler som beskrevet: Maks én booking pr. boenhet pr. dag. Hver reservasjon gjelder i fire timer. Bookes senest 24 timer før bruk.
Ved booking skal kontaktinfo registreres med navn, leilighetsnr. & oppgang samt minst ett telefonnummer.
Det er tilrettelagt for toalett til de som bruker takterrassen. Toalettet finner du på nivå -1 i samme bygg som takterrassen, og døra er merket med skilt.
Du må bruke nøkkelbrikken din, den samme brikken som brukes til takterrassen
Ellers viser vi til ordensregler for takterrassen og husordensregler som gjelder uansett årstid.
Ha en fortsatt god sommer.
Vennlig hilsen Styret.